Sola Business Partner Club

Dette er arenaen for våre bedrifts partnere. En arena og nettverk for kundepleie og utvikling av salgs- og markedsområder. I nettverket deltar over 140 bedrifter fra de fleste bransjer. Formålet er at vi gjennom 10-12 partner- og golf arrangementer skaper gode arenaer for salg og relasjonsbygging. Vi tror sterkt på at det i enden av en god relasjon finnes gode salgs muligheter. Og å være en del av et godt nettverk er viktigere enn noen gang.

De fleste aktiviteter arrangeres sammen med Sola Bistro og inkluderer bevertning. Programmet for 2023 er satt og dere kan melde dere på arrangementene allerede nå. Det er bare å trykke på påmeldings knappen.

Vi gleder oss til et nytt år med kjekke arrangementer og nye muligheter – sammen med dere.

Sola Business Partner Club «The place to be».

 

Sponsorfrokost
Sola Strand Hotel

Fredag 17. februar

Sesong Kick Off

Torsdag 30. mars

Pre Season Clinic

11-19-27 april

Breakfast Club

Onsdag 14. juni

Q10 Matchplay

fra 1. april

Executive Classic

Torsdag 11. mai

Breakfast Club

Onsdag 23. august

Pioneer Cup

Lørdag 23. september

Partners Invitational

Torsdag 28. september

Partnertur La Finca &
Las Colinas

15. – 18. september

Julefrokost
Clarion Hotel Air

TBA

ATEA
winter challenge

Vinter 2023 – 2024

Partnerfrokost – Sola Strand Hotel

Vi starter nettverkåret 17. februar, med et frokostmøte på Sola Strand Hotel.

Foruten en god frokost og mingling blir det bl. a. nyheter fra Heimr Collection, presentasjon av årets sesong & nettverkskalender samt en status fra Sola Golfklubb.

Varighet fra 0800 – 1000.

Påmeldingsfrist, onsdag 12. februar

 

 

Sesong Kick Off – torsdag 30. mars

Torsdag 30. mars inviterer vi til vårt tradisjonsrike Sesong Kick-Off.

Oppmøte/registrering 1800 og varighet til 2300.

Innholdet røpes ikke, men vi skal være inne og det blir både god mat & drikke, konkurranser, lagbygging og underholdning.

Antall deltaker plasser er iht samarbeidsavtale.

Påmeldingsfrist er tirsdag 28. mars.

 

 

Pre-season Clinic

Pre-season Clinic er en fornyelse og endring og inngår i samarbeidsavtalen.

Vi fornyer opplegget og inviterer til 3 ulike dager/moduler, hvor det fokuseres på:

Tirsdag 11/4, 1400-1600: Korte slag (wegde økt med lengde kontroll 30-70 meter)
Onsdag 19/4: 1400 -1600: Driver / lange slag. Hvordan få mer lengde
Torsdag 27/4, 1400-1600: Putting. Sikte, ballstart, speed og green lesing.

Det blir 2 økter a time per dag og dere melder på via knappen under.
PS: Maks 12 deltakere per time/økt. Oppsett/tidspunkt blir sendt ut etter påmelding.

Påmelding

Påmeldingsfrist er fortløpende og første til mølla….

Q10 Matchplay Cup 

I samarbeid med Q10 Personell inviterer vi til en ny matchplay sesong for våre samarbeidspartnere.

I denne utslags turneringen møtes kontaktpersonene hos våre samarbeidspartnere til både match og relasjonsbygging.
Hver samarbeidspartner kan melde på inntil 4 spillere i konkurransen. Deltakelse er gratis og inkludert i samarbeidsavtalen.
Påmeldingsfrist er fredag 31. mars (maks 64 deltakere og første til mølla…..kan bli aktuelt)

I fjor deltok det 64 spillere, som er det maksimale antallet, og vi satser på et like stort startfelt i år. Regjerende Champion er Pål Higson (Oilers), som i finalen beseiret Eirik Braut (KPMG).

I år blir trekning på forhånd og runde skal spilles på valgfri dag og tidspunkt i perioden 3. – 30. april. 
Som en hyggelig avslutning inviteres alle som har deltatt til en Q10 turnering hvor også finalen skal avvikles.

Turneringsdag er satt til torsdag 21. september. Invitasjon kommer.

Praktisk informasjon:

Runde 1 blir trukket umiddelbart etter påmeldingsfrist 30/3. Oppsett og spilletablå sendes ut fredag 31/3.
Runde 1 skal spilles i perioden 1. april – 30. april, runde 2 i perioden 1/5 – 31/5, runde 3 i perioden 1/6 – 24/6, runde 4 i perioden 1/7 – 27/8,
runde 5 i perioden 28/8 -20/9 og finalen spilles torsdag 21/9.

Resultat av match rapporteres til arild@solagk.no (innen 24 timer etter at matchen er ferdigspilt).

Turnerings regler:

Det spilles med 3/4 handicap (max 36) og mottatte slag i henhold til banens gjeldende slopetabell.
Match kan spilles på både Forus og Solastranden, men Forus er hovedbane og skal spilles dersom det ikke enes om bane.
Herrer skal spille fra tee 58 og damer fra tee 48.

Turnerings formatet er matchplay hvor matchvinner avanserer til neste runde.
Den spiller med høyest Stableford score per hull vinner hullet, og den med flest hull seirer vinner matchen.


Eks: Spiller A har 10 MS (som blir 7,5 MS med 3/4 hcp) og spiller B har 4 MS (som blir 3 MS med 3/4 hcp).
Ulikt MS rundes opp/ned og i dette eksempelet vil spiller A ha 8 MS mot B sine 3. Det er 5 MS i differanse og da ekstraslag på index 1-5. Vunnet hull gir 1 poeng, delt hull 1/2 poeng og tap av hull 0 poeng. Spiller med flest poeng vinner matchen. Skulle det være likt etter 18 hull spilles det omspill med sudden death per hull. Den spiller med honnør etter hull 18 starter på hull 1, og det spilles sudden death med de samme hcp/slope regler. Matchen er avgjort når et omspill hull er vunnet.

Spillerne selv er ansvarlig for å ta kontakt og avtale tidspunkt for Match. Hvis ikke enighet om spilletid se siste frist for runden. Spilleren som først har tatt kontakt og gitt den andre spilleren rimelige betingelser for gjennomføring av matchen, vil bli utropt som vinner dersom matchen ikke blir avviklet. Spillere som spekulerer i turnerings reglementet for å vinne sin match, blir ubønnhørlig diskvalifisert. Har ingen av spillerne tatt kontakt for å avtale tidspunkt blir det foretatt loddtrekning. Har en forsøkt å finne dato uten å lykkes kan en søke om å få utsettelse. Turneringslederen er suveren i sine avgjørelser og skal informeres/kontaktes dersom en slik situasjon oppstår.

 

 

 

Breakfast Club 2023

Våre frokost treff blir arrangert onsdag 14. juni og onsdag 23. august, og du kan melde deg på til begge runder samtidig. Dette er en fin-fin start på dagen og du vil kunne være på kontoret i 10-tiden.
Vi spiller en 9 hulls Stableford runde på Mesterskapsbanen på Forus. Vi effektiviserer det hele med å stille med buggies til de som starter på hull lengst ute.

Regjerende Breakfast Champion er Kristian Lien Lunde, Kost1.no

Vi fortsetter også med tilbudet om parallell PRO trening fra kl 0800-0900 med Emil. NB! Krever påmelding og minimum 4 påmeldte.
Så om en ikke skulle være klar for banespill så kan du i stedet få instruksjon på rangen.
I tillegg til en hyggelig relasjonsbygging med flotte folk og en god frokost.

Vi vil i år starte med frokost/mingling kl. 07.00 og spill/instruksjon senest kl. 08.00.

Det blir som alltid premiering av topp 3 per runde, samt kåring av en ”over all” vinner. Oppnådde poeng tas med til «finalerunden» 23. August.

NB! Det er ingen krav om deltakelse på begge arrangementer.

Deltakelse for 2 personer er gratis og inkludert i samarbeidsavtalen.

Meld på deltakere til begge eller en av dagene. Du velger dette i påmeldingsskjemaet.

Executive Classic

Den tradisjonsrike vår-turneringen arrangeres torsdag 11. Mai

Dette er årets første 18 hulls turnering for våre samarbeidspartnere. Her både treffer du og konkurrerer mot kontaktpersoner hos våre øvrige samarbeidspartnere. For å gjøre denne populære turneringen enda mer interessant som relasjons arena, så er formatet Bestball Stableford, hvor det spilles både individuelt og parvis (2 spillere per bedriftslag). Regjerende Champion er Jam Erik Sliper, Nordea (individuelt) og Rumag (lag). Skulle du mangle en partner så kan du gjerne invitere med en kunde eller så setter vi deg opp på lag med andre som er single.

Deltakelse for 2 personer er gratis og inkludert i samarbeidsavtalen.

Praktisk informasjon:

Oppmøte/registrering fra klokken 1100 i Golfstuen. Shotgun start klokken 1200.

Individuell score registrering skjer via egen telefon. Link sendes ut sammen med startliste.
Lagets Kaptein fører lagscore (beste poengscore per hull) på eget scorekort. 

Format: Individuell og Bestball (Stableford) med 2 spillere per bedriftslag, vi kårer både lag vinner og individuell 1-3 plass.
I tillegg: Egen overall konkurranse for bedrift. Det betyr at oppnådd bestball score tas med inn i Partners Invitational 28. september, og en totalvinner blir kåret.

Partners Invitational / Sponsormesterskap

Partners Invitational arrangeres torsdag 28. September

Partners Invitational er årets siste partnerturnering, sesongavslutning og «årets sponsor mesterskap».
Vi spiller både individuell Stableford og 2 manns bestball (bedriftslag).
Vi oppfordrer dere til å stille med et eget 2-manns bedriftslag. Og en kan gjerne danne lag med en kunde. Etter turneringen blir det middag, underholdning og mye mingling. Vi anbefaler å sette av både dagen og kvelden til årets siste nettverksarrangement.

Denne turneringen ivaretar det konkurransemessige, det sportslige og det sosiale. Her spiller vi om høy grad av heder og ære og seiers tittelen henger høyt. Både individuelt og for bedriftslag. Turneringsform er Bestball (Stableford) hvor en spiller både individuelt og lagvis med bedriftslag (2 spillere). Vi premierer 1 -3 plass individuelt og beste bedrifts lag. Overall vinnerne kan smykke seg med tittelen, Partner Champion 2023.

I 2022 vant Jan Erik Sliper (Nordea) individuelt (44 poeng) og Espenes vant bedriftsklassen (49 poeng).
Årets sammenlagt seier gikk til Danske Bank, med Ronny og Joakim Knag, med totalt 92 poeng.
Om du deltok i fjor og vil se hvordan du gjorde det, så er resultatlisten her

Oppmøte/registrering fra klokken 1100 i Golfstuen. Shotgun start klokken 1200.
Ved oppmøte byr vi på sandwich/drikke samt rangeballer til oppvarming.

Individuell score registrering skjer via egen telefon. Slik at vi har livescoring. Link blir sendt ut.
Lagets Kaptein fører lagscore (beste poengscore per hull) på eget scorekort. 

Etter turneringen inviterer vi til sesongavslutning med servering, premieutdeling og underholdning i restauranten. Vi håper at flest mulig blir med utover kvelden og at dette blir en kjekk sesongavslutning. Det vil også være premiering for årets vinner og runner up i Q10 Match Play Cup samt årets sammenlagt vinner av Breakfast Club. 

 

Pioneer Cup 2023

Tournament date: Saturday 23. September 

Time:  meet 8.00 hrs
Shot gun start: 09.00 hrs
Format: 4 man Texas scramble.

2 Classes: 2 equal pools dependent upon the average handicap in each flight.

Final Team Score: brut score, minus 10% of the total handicap of the 3 best players players on the team.

Competitions: Individual competitions will be built into the tournament on many of the holes.

Price: kr. 2 500,- per team.

A company can register more than one team. We will invoice the companies unless notified to do differently. There will be sandwiches and drinks served prior to the competition. Green fees, tokens for training balls at the driving range will also be handed out at registration.

After the tournament, there will be refreshments, and a meal, followed by the prize ceremony.

The deadline for registration is Monday 19th  of September

RULES of play: Rules Pioneer Cup (pdf)

Årets nettverkstur går til La Finca & Las Colinas.

La Finca Golf Resort (5*) er reisemålet for årets nettverkstur. La Finca ligger i Murcia regionen, 45 minutter sør for Alicante.
Vi supplerer opplegget med en dag på Las Colinas Golf Club.
Avreise fredag 15. september (kl 20.05) og retur mandag 18. september kl 1600.

Vi flyr direkte med Norwegian begge veier og bor på La Finca Golf Resort *****.
Vi starter med å spille 2 runder på Las Colinas, lørdag 16/9, deretter 2 runder på La Finca, søndag 17/9 og til slutt en valgfri morgen runde på hjemreise dagen 18/9. Dette er valgfritt og spill/buggie velges som tillegg i påmeldingen.

Det blir som alltid en over-all turnering, Sola Cup, hvor morgen runden lørdag/søndag samt ettermiddags runden lørdag, teller i sammendraget.
Ettermiddags rundene vil også inneholde sosiale elementer som Irish Rumble og Scramble/bestball.

Pris per person i delt rom er kr 12.500,-
Prisen inkluderer: Direkte fly t/r – golfbag – all transfer – 4 runder golf i delt bil – frokoster – 2 middager med vin
Tillegg (som velges i påmelding): Enkeltrom kr 2250,- og mandagsgolf med buggie på La Finca kr 800,-.

Vi har 36 plasser og påmelding skjer etter første mann/kvinne til mølla.

Programmet er foreløpig som følger:

Fredag 15. September

20:05  Stavanger – Alicante (23.30)
           Buss transfer til La Finca Golf Resort
           Innsjekk

Lørdag 16. September

Frokost
07:00      Bussavgang til Las Colinas
08:00      Sola Cup (1 av 2) Las Colinas (starttider fra 08:00)

Lunsj ordnes på egenhånd          
13:30       Sola Cup/Irish Rumble (2 av 3) Las Colinas (starttider fra 13:30)
Irish Rumble oppsett iht individuell plassering etter runde 1. Flight 1: Plass 1,9,18,36. Flight 2: Plass 2,8,17,35 osv
19:45       Bussavgang til La Finca Golf Resort
21:00       Middagsbuffet med vin i restauranten på La Finca, premieutdeling og offentliggjøring av startliste for finalerunden (lederball)

Søndag 17. September

Frokost
08:00  Sola Cup 3 (av 3) : Finalerunde på La Finca Format: Stableford hvor lederball slår ut sist
Lunsj ordnes på egenhånd
13:20  Texas Scramble eller bestball buggie vs buggie : La Finca. Vi lager flighter selv og slår ut
fortløpende fra kl 13.20. Krav om antall utslag og evt fradrag vil bli presentert.
21:00  Middag med vin og premieutdeling i «Saloon room» med kåring av Scramble/Bestball vinnere samt overall vinner. Her satser vi som alltid på et bugnende premiebord og vi inviterer til premiebidrag fra deltakerne. Da premierer vi så langt premiene holder.

Mandag 18. September

Frokost/utsjekk
07:30  La Finca, starttider fra 0730 (valgfritt)

Lunsj ordnes på egenhånd
13:15  Busstransfer til Alicante Airport

16:00  Alicante – Stavanger
19:25  Ankomst Stavanger lufthavn Sola

Pris per person er kr 12.500,-.
Enkeltrom og mandagsgolf/buggie kommer i tillegg,
Faktureres ca 60 dager før avreise.

Vi har 36 plasser og første mann til mølla prinsippet vil kunne gjelde. Påmeldingsskjema må benyttes og påmelding er bindende. Har du spørsmål så tar du kontakt med Arild. arild@solagk.no eller 98280969.

Julefrokost Clarion Hotel Air

TBA
 
På agendaen er det lite førjulsstress. Det blir en god frokost, mingling og den gode drøsen.
I tillegg til litt informasjon fra oss i klubben. Bl.a. om neste års nettverkstur og om den kommende Atea Winter Challenge simulator turneringen, som starter medio desember. Og noen ord fra Clarion Hotel Air, vår samarbeidspartner og vertskap for dagen.

ATEA winter challenge

Som samarbeidspartner inviteres din bedrift til Atea Winter Challenge simulatorturnering.

Hver bedrift kan melde på inntil 2 lag og turneringen spilles som Foursome.
Foursome spilles av fire spillere samtidig, med to på hvert lag. Lagenes to spillere slår ut på annethvert hull, og slår deretter annethvert slag frem til ballen er i hullet. Det skal spilles med gimme på 6 fot.

Turneringen spilles som Match med hcp. Lagets hcp legges sammen og deles på 2. Dersom lagets spille handicap (summert/2) er 10, så har en 10 mottatte slag. Hcp rundes opp/ned til helt tall.

Matcher må spilles innen oppsatt frist. Match kan spilles på valgfri simulator og bane og fra tee tilsvarende gul/58. Oppnås ikke enighet så trumfer hjemmelag avgjørelsen (bedrift som er oppsatt først i oppsett).

Den totale påmeldingen (antall lag) avgjør om det blir rent utslag eller om det blir innledende gruppespill, og deretter utslag.

Matcher som spilles på ukedager før kl 1600 vil denne gang være gratis. Matcher som spilles etter kl 1600 og i helger må betales for.

PS: Vi selger klippekort a 10 koder/timer for kr 2.000,- eller 20 koder/timer for kr 3.500,-. Disse kan faktureres bedrift.

Påmeldingsfrist vil være torsdag 8. desember og oppstart vil være fra mandag 12. desember.

Mer info kommer 🙂